Dieta przeciwtrądzikowa.

Trądzik męczy nie tylko nastolatki. Dokucza jeszcze długo po dwudziestce. Odpowiednia dieta nie zlikwiduje problemu, ale może wspomóc leczenie, które jest długie i nie zawsze przynosi oczekiwane rezultaty. Rezygnacja z pewnych produktów wyjdzie na dobre- nie tylko twarzy, ale również figurze i zdrowiu. Dieta przeciwtrądzikowa jest dość rygorystyczna i wymaga rezygnacji z wielu przekąsek, przypraw i napojów. Należy wybierać przede wszystkim produkty zdrowe, lekko strawne i pomagające oczyścić organizm z toksyn.

Z jadłospisu trzeba przede wszystkim wykreślić potrawy wysoko przetworzone czyli takie, które zawierają sztuczne barwniki i aromaty oraz konserwanty. Najwięcej syntetyków jest w kolorowych napojach gazowanych, słodkich i słonych przekąskach oraz żywności z długim terminem ważności. Unikaj też słodyczy, zwłaszcza czekolady, nawet gorzkiej.

Ograniczyć należy również tłuszcze zwierzęce, potrawy smażone, masło, tłuste sery. Dlatego zrezygnuj z podjadania w fast foodach, a olej zastąp oliwą. O powodowanie pryszczy podejrzewane są ostre przyprawy (pieprz, papryka) oraz sól. Najlepiej zamiast nich używaj ziół. Lepiej sięgać po chleb razowy i makarony razowe.  Szkodliwe są również wszelkie używki z alkoholem i papierosami na czele.

Urodzie sprzyja witamina A czyli beta karoten. Znajdziesz ją m.in. w marchwi (więcej w ugotowanej), pomidorach, pomarańczach, brzoskwiniach, papryce, szpinaku, brokułach, melonach i różnego typu sałatach. Beta karoten wzmacnia skórę i przywraca jej ładny koloryt.

Przydadzą ci się również witaminy z grupy B (B1, B2, PP), które łagodzą schorzenia skórne (przede wszystkim witamina PP). Najwięcej jest ich w orzechach, pestkach, roślinach strączkowych, wątróbce, pieczywie pełnoziarnistym, ziemniakach, drobiu, jajkach oraz w drożdżach. Sięgaj też po kiełki i soję.

W diecie osób borykających się z pryszczami nie powinno zabraknąć cynku. Ten pierwiastek działa leczniczo na trądzik i ułatwia gojenie ranek, a jago niedobór pogłębia zmiany skórne. W cynk obfitują owoce morza (przede wszystkim ostrygi i małże), ryby (np. węgorz), rośliny strączkowe, drób (głównie wątróbka), kasze, jajka słonecznik oraz pieczywo żytnie.

W oczyszczeniu organizmu z toksyn pomoże ci błonnik. Znajdziesz go w otrębach, kaszach (najwięcej w kaszy jęczmiennej), ryżu brązowym, pieczywie pełnoziarnistym, nasionach roślin strączkowych oraz warzywach (m.in. w awokado, fasoli, grochu, soi, selerze, rzepie, czosnku, chrzanie, soczewicy, szpinaku, pietruszce i koprze) i owocach (m.in. w jeżynach, malinach, jagodach, porzeczkach, żurawinie, jabłkach i gruszkach) oraz w owocach suszonych.

Tego wpisu nie można komentować