Efektywne uczenie się.

Aby w pełni wykorzystywać swoje zdolności uczenia się, należy wiedzieć, jaka metoda nauki jest dla nas najlepsza i co pomoże naszemu umysłowi w zapamiętywaniu informacji. Może to być na przykład koncert skrzypcowy Beethovena.

Istnieją kompozycje muzyczne, które w bardzo zdecydowany sposób podnoszą naszą zdolność przyswajania nowych informacji.

Są to m.in. utwory XVII i XVIII wieczne, których autorzy, podczas tworzenia, korzystali ze specyficznych wzorów przekazywanych członkom muzycznych gildii.

Częstotliwość fal mózgowych

Dzieje się tak dlatego, że tempo tych utworów, wynoszące 60-70 taktów na minutę, jest takie samo jak częstotliwość fal mózgowych alfa oraz teta. Ludzki mózg sortuje informacje i rozsyła je do banków pamięci właśnie w stanach alfa lub teta. Powolne tempo utworów 55-65 taktów na minutę wywiera dodatkowo bardzo silny, pozytywny wpływ na mózg i pamięć.

Utwory muzyczne wspomagają naukę

Utwory muzyczne wspomagające naukę to między innymi: fantazja na organy G-dur Jana Sebastiana Bacha, fantazja c-moll, trio d-moll, wariacje kanoniczne i toccata tego samego kompozytora. Ponadto również: koncert skrzypcowy D – dur op.61, koncert fortepianowy V-Es- dur, opus 73 Ludwika van Beethovena, koncert na skrzypce i orkiestrę, koncert nr 7 D-dur Amadeusza Mozarta, largo i Zima z Czterech Pór Roku Antonio Vivaldiego, fortepianowy koncert b-moll Piotra Czajkowskiego, symfonia nr 67 F-dur i symfonia nr 69 B-dur Józefa Haydna, Muzyka na wodzie Fryderyka Haendla, Concerti Grossi opus 6, nr 2,5,8,9 Arcangello Corelli.

Wyobraźnia też działa

Według nowoczesnych teorii pracy umysłowej w nauce pomocna może być autosugestia i wyobraźnia. Typowym zabiegiem wspomagającym nasz mózg w uczeniu się jest obrazowanie. Wyobraź sobie coś, co potrafisz robić naprawdę świetnie, coś, co wychodzi ci bez wysiłku. Może jest to prowadzenie samochodu, może czytanie, może rozmowa po angielsku. Uważnie obserwuj obraz, który wyobraźnia tworzy w twojej głowie. Zapamiętaj kolory lub ich brak, rodzaj ostrości, dźwięki, swoją postać. W przyszłość, kiedy będziesz chciał się nauczyć czegoś trudniejszego, przywołuj to wyobrażenie. Wyobrażaj sobie, że wykonujesz nową czynność, nadając obrazowi te same cechy, które odzwierciedlały coś, co dobrze umiesz.

Tego wpisu nie można komentować